1) Kennis en expertise
Voor serverbeheer en het zorgdragen voor een veilige serveromgeving bestaat geen turn-key oplossing, maar is voortdurende inspanning en toewijding noodzakelijk. Onze kennis en jarenlange ervaring op terrein van serverbeheer stelt ons in staat om problemen vroegtijdig te (h)erkennen en hierop snel in te spelen. Hiertoe worden regelmatig belangrijke logs (Apache access- en serverlog, Exim maillog, syslog) handmatig gemonitord, evenals server load, CPU en RAM-verbruik.
2) Datacenter
De gebruikte -volledig redundant- servers (uptime 99,9%) bevinden zich in een brandveilige (VESDA detectie- en blussyteem) en 24/7 on-site bewaakte datacenter, voorzien van geavanceerde noodstroom voorzieningen.
3) Algemeen veiligheidsbeleid
Gericht op restrictieve defaults en softwarematig tegengaan van mogelijke menselijke fouten of slordigheden. Voorbeelden hiervan zijn:
- Strenge wachtwoordpolicy op serverniveau
- Beperkte SSH-toegang en alleen via public key authenticatie
- Geen gebruik van ‘onveilige’ software en protocollen als bijvoorbeeld FTP
- Geen overbodige services en software
- Alleen RPMs van de officiele repositories